czwartek, 19 października 2017

Reklama lokalna - jak to wygląda?

Reklama lokalna - co warto wiedzieć?

Zarabianie pieniędzy to temat, wokół którego kręci się życie każdego z nas. Jasne, powiesz że pieniądze szczęścia nie dają. Za coś jednak trzeba żyć, a lepiej być nieszczęśliwym i bogatym niż nieszczęśliwym i biednym. Nie oszukujmy się, wielu z nas nie lubi własnej pracy i szuka ucieczki przed utknięciem na długie lata na etacie. Stąd coraz więcej młodych i ambitnych przedsiębiorców, którzy decydują się na założenie własnej działalności gospodarczej. No dobrze, jednak wystartowanie z przedsiębiorstwem nie oznacza, że z dnia na dzień będzie ono na siebie zarabiać. I tutaj pojawia się zagadnienie marketingu, czyli dobrej reklamy, która wypromuje naszą firmę. Zobaczmy jakie są sposoby na promocje firmy.

Szyld

Reklama lokalna to pierwsza rzecz, która powinna zwrócić naszą uwagę. Nie należy zaniedbywać najbliższego środowiska i to właśnie od niego zacząć rozwijać krok po kroku swoją działalność. Jak to zrobić? W zależności od tego czy nasza działalność gospodarcza zlokalizowana jest w jakimś stacjonarnym punkcie w mieście, powinniśmy zacząć promować się od wyeksponowania tego miejsca na potencjalnego klienta. Podstawowym rozwiązaniem jest zainwestowanie w widoczny szyld, informujący o charakterze prowadzonej w tym miejscu działalności, nawiązującej do tego charakteru estetyce oraz informujący o nazwie prowadzonej działalności. Pamiętajmy także, by zadbać o odpowiedni wygląd witryny.

Ulotki

Do reklamy lokalnej zalicza się także zwykłe roznoszenie ulotek. Tutaj istotne jest to, by tak sformułować treść przekazu reklamowego zawartego na ulotce, aby dotarł do potencjalnego klienta. Istotne jest więc to, by przed wydrukowaniem ulotek, określić dokładnie kto będzie naszą grupą docelową. Roznoszenie ulotek jest bardzo skuteczne zwłaszcza przy rozkręcaniu działalności gospodarczej. Innym sposobem promowania są ogłoszenia w lokalnej prasie oraz lokalnych rozgłośniach radiowych. Przyniosą one wymierne rezultaty, jednak jedynie wówczas, gdy takie ogłoszenia będą cyklicznie powtarzane. W przypadku ogłoszeń w prasie warto zadbać o odpowiednią warstwę wizualną ogłoszenia, pamiętajmy jednak, że im więcej miejsca zajmie reklama tym więcej będziemy musieli zapłacić. Innym sposobem reklamy lokalnej będzie wynajęcie na określony czas banera reklamowego. Jest to forma tzw. zewnętrznej reklamy, jednak dyskutuje się co do jej skuteczności, a ponadto wynajęcie banera wymaga dużych nakładów finansowych.

Pamiętaj o technologii

Odpowiadając na pytanie jak promować firmę nie można nie wspomnieć o stronie internetowej przedsiębiorstwa. Internet stanowi medium ogólnoświatowe, które wychodzi poza ramy reklamy lokalnej, jednak należy o nim pamiętać. Współcześnie przeważająca część potencjalnych klientów ma dostęp do sieci, która stanowi dla nich pierwszy krok do poszukiwania informacji. Jeśli klienci nie znajdą w internecie strony naszej firmy, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nie skorzystają ze świadczonych przez nasze przedsiębiorstwo usług, tylko udadzą się do konkurencji. Strona internetowa stanowi współcześnie podstawowy element działalności marketingowej. Coraz bardziej popularne stają się portale typu social media, które również możemy wykorzystać do promocji firmy, zwłaszcza wśród młodszych klientów. Prowadząc stronę internetową lub konto na portalu social media, należy bezwzględnie pamiętać o ich uaktualnianiu. Innym pomysłem na reklamę są także firmowe pojazdy, informujące o prowadzonej przez nas działalności gospodarczej, poprzez firmowe naklejki na karoserii czy też głośniki zamontowane na pojeździe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz